Urządzenie wspomagające bicie komorowe o ciągłym przepływie

Raport Millera i in. (Wydanie 30 sierpnia) w badaniu HeartMate II opisuje skuteczne podejście do zapewnienia wsparcia hemodynamicznego dla pacjentów oczekujących na przeszczep serca. Chociaż dyskusja dotyczy leczenia przeciwzakrzepowego i ryzyka powikłań zakrzepowo-zatorowych, czy autorzy mogą komentować stosowanie heparyny, częstość występowania trombocytopenii i późniejszą ocenę trombocytopenii wywołanej heparyną. W serii 92 kolejnych pacjentów otrzymujących urządzenie wspomagające lewą komorę (LVAD) przed przeszczepieniem serca częstość występowania małopłytkowości indukowanej heparyną wynosiła 26% .2 Czy autorzy uważają, że może istnieć związek między trombocytopenią lub małopłytkowością indukowaną heparyną a krwotoczne lub zakrzepowe zdarzenia niepożądane wymienione w Tabeli 4 ich artykułu. Ponadto, czy wyniki po transplantacji w tej serii były podobne do wyników z innych serii z LVAD lub bez.
Glen J. Weiss, MD
TGen Clinical Research Services, Scottsdale, AZ 85258
2 Referencje1. Miller LW, Pagani FD, Russell SD, i in. Zastosowanie urządzenia o ciągłym przepływie u pacjentów oczekujących na transplantację serca. N Engl J Med 2007; 357: 885-896
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Schroder JN, Daneshmand MA, Villamizar NR, et al. Trombocytopenia wywołana heparyną u pacjentów z pomostem lewej komory do wspomagania lewej komory. Ann Thorac Surg 2007; 84: 841-846
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Trombocytopenia wywołana przez heparynę jest ważnym powikłaniem po umieszczeniu LVAD, ponieważ predysponuje pacjentów do zakrzepicy.1-3 Dane dotyczące występowania małopłytkowości indukowanej heparyną nie zostały zebrane w ramach badania HeartMate II. Liczba płytek zmniejszyła się ze średniego (. SD) przedoperacyjnego poziomu 228 000 . 86 000 na milimetr sześcienny do 148 000 . 58 000 na milimetr sześcienny w 24 godziny, z powrotem do poziomu przedoperacyjnego o miesiąc (309 000 . 136 000 na milimetr sześcienny). Zalecano stosowanie antykoagulacji za pomocą heparyny, ale nie jest ona obowiązkowa w okresie pooperacyjnym. Pięć uderzeń, które wystąpiły w ciągu pierwszych 48 godzin, wydawało się związane z technicznymi problemami implantacji lub wcześniejszym stanem neurologicznym, a nie z małopłytkowością indukowaną heparyną.
Schroder i wsp .1 zidentyfikowali 26% 92 pacjentów otrzymujących LVAD jako pacjentów z trombocytopenią wywołaną przez heparynę, a pacjenci ci mieli większy spadek liczby płytek krwi po przeszczepieniu niż pacjenci bez trombocytopenii wywołanej przez heparynę, ale bez wzrostu tromboemoblikozy lub śmiertelności . Wskaźniki przeżycia wśród pacjentów w badaniu HeartMate II, którzy otrzymali przeszczep serca wynosiły 95% (73 z 77 pacjentów) po miesiącu i 84% (51 z 61) po roku. Wskaźniki te są podobne do wskaźników przeżycia zgłoszonych przez bazy danych badań przeszczepów serca i międzynarodowe rejestry przeszczepów serca i płuc u wszystkich biorców przeszczepów serca4, co sugeruje, że nie ma zwiększonego ryzyka wśród pacjentów z wcześniejszym wsparciem LVAD z HeartMate II. Nie uważamy występowania trombocytopenii wywołanej przez heparynę za główny czynnik predysponujący do udaru w badaniu HeartMate II.
Leslie W Miller, MD
Georgetown University Hospital, Washington, DC 20010
leslie.w. netto
Francis D. Pagani, MD, Ph.D.
University of Michigan, Ann Arbor, MI 48109
4 Referencje1. Schroder JN, Daneshmand MA, Villamizar NR, et al. Trombocytopenia wywołana heparyną u pacjentów z pomostem lewej komory do wspomagania lewej komory. Ann Thorac Surg 2007; 84: 841-846
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Schenk S, El-Banayosy A, Prohaska W, i in. Trombocytopenia wywołana heparyną u pacjentów otrzymujących mechaniczne wspomaganie krążenia. J Thorac Cardiovasc Surg 2006; 131: 1373-1381
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Koster A, Huebler S, Potapov E, i in. Wpływ trombocytopenii wywołanej heparyną na wynik leczenia u pacjentów ze wspomaganiem przyrządu komorowego: doświadczenie w pojedynczej placówce u 358 kolejnych pacjentów. Ann Thorac Surg 2007; 83: 72-76
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Taylor DO, Edwards LB, Boucek MM, i in. Rejestr Międzynarodowego Towarzystwa Transplantacji Serca i Płuc: dwudzieste trzecie oficjalne sprawozdanie z przeszczepienia serca dorosłego – 2006. Przeszczep serca J 2006, 25: 869-879
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Powołanie się na artykuł (1)
[więcej w: strój mikołaja allegro, przychodnia wojska polskiego kielce, szczepionka rekombinowana ]

0 odpowiedzi na „Urządzenie wspomagające bicie komorowe o ciągłym przepływie

1. Cabbie pisze:

Dwa miesiące temu miałam zapalenie oskrzeli.

2. Toe pisze:

[..] Odniesienie w tekscie do terapia cranio sacralna kurs[…]

3. Roadblock pisze:

Czytam i czekam, że znajdę jakieś wyjaśnienie