Saksagliptyna, alogliptyna i efekty sercowo-naczyniowe

Oprócz wykazania bezmyślności w stosowaniu inhibitorów peptydazy dipeptydylowej 4 (DPP-4) w zmniejszaniu wyników sercowo-naczyniowych, badania Scirica i wsp.1 oraz White i wsp.2 (problem z 3 października) wzbudziły obawy dotyczące zwiększenia częstości niewydolności serca związane z tymi agentami. Ocena sabagliptynowa wyników naczyniowych zarejestrowanych u pacjentów z cukrzycą (SAVOR) – badanie Thrombolysis w zawale mięśnia sercowego (TIMI) 53 (SAVOR-TIMI 53), zgłoszone przez Scirica i wsp., Wykazało 27% wzrost hospitalizacji z powodu niewydolności pacjentów z cukrzycą, którzy otrzymywali saksagliptynę w porównaniu z pacjentami z cukrzycą, którzy otrzymywali placebo (3,5% vs. 2,8%, współczynnik ryzyka, 1,27, 95% przedział ufności [CI], 1,07 do 1,51, P = 0,007). Wyniki dotyczące niewydolności serca nie zostały w ogóle wymienione w badaniu wyników sercowo-naczyniowych za pomocą badania dotyczącego alogliptyny versus standardu opieki (EXAMINE), op isanego przez White i wsp., Chociaż u 28% pacjentów występowała zastoinowa niewydolność serca na początku badania.2 Klinicznie zorientowani czytelnicy chciałbym zobaczyć dane dotyczące incydentów (nie całkowitych) niewydolności serca jako wynik w obu badaniach, jak również częstości występowania zdarzeń sercowo-naczyniowych u pacjentów z wcześniej występującą niewydolnością serca, w celu wyjaśnienia tego aspektu bezpieczeństwa terapii inhibitorami DPP-4, zwłaszcza, że istnieje pewna niepewność co do stosowania innego inhibitora DPP-4, wildagliptyny, u pacjentów z niewydolnością serca.3 Ponadto nie można całkowicie wykluczyć interakcji inhibitorów DPP-4 z niewydolnością serca, ponieważ poziomy peptydów natriuretycznych w mózgu, które mogą być 100 razy wyższe u pacjentów z niewydolnością serca, jak u pacjentów bez niewydolności serca, są znanymi substratami enzymu DPP-4.4 Eberhard Standl, MD, Ph.D. Helmholtz Center, Monachium, Ni emcy eberhard. uni-muenchen.de Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 4 Referencje1. Scirica BM, Bhatt DL, Braunwald E, i in. Saksagliptyna i skutki sercowo-naczyniowe u pacjentów z cukrzycą typu 2. N Engl J Med 2013; 369: 1317-1326 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 2. Białe WB, Cannon CP, Heller SR, i in. Alogliptyna po ostrym zespole wieńcowym u pacjentów z cukrzycą typu 2. N Engl J Med 2013; 369: 1327-1335 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 3. McMurray J. Badanie wildagliptyny w badaniu Diabetes Ventricular Dysfunction Diabetes (VIVIDD). Przedstawione podczas Kongresu Niepowodzenia Serca 2013, Lizbona, Portugalia, 25-28 maja 2013 r .: 99. 4. Ussher JR, Drucker DJ. Biologia układu sercowo-naczyniowego układu inkretynowego. Endocrine Rev 2012; 33: 187-215 Crossref Web of Science Medline Odpowiedź Dr Scirica i koledzy odpowiadają: SAVOR-TIMI 53 wykazał, że saksagliptyna ani nie zwiększała, ani nie zmniejszała pierwotnego punktu końcowego (zgonu z powodu zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, niezakończonego zgonem zawału mięśnia sercowego lub niekrytycznego udaru niedokrwiennego). Jak podkreśla Standl, zaobserwowane zwiększone ryzyko hospitalizacji z powodu niewydolności serca wymaga dodatkowej analizy. Wśród 12,8% pacjentów z niewydolnością serca w wywiadzie ryzyko pierwotnego punktu końcowego i wtórnego punktu końcowego (pierwotny złożony punkt końcowy plus hospitalizacja z powodu niewydolności serca, rewaskularyzacji wieńcowej lub niestabilnej dławicy piersiowej) u pacjentów, którzy otrzymywali saksagliptynę był podobny do tego u pacjentów bez wywiadu z niewydolnością serca (współczynnik ryzyka dla pierwotnego punktu końcowego, 1,13; 95% CI, 0,89 do 1,43 vs. współczynnik ryzyka dla pierwotnego punktu końcowego, 0,97; 95% CI, 0,85 do 1,10; P = 0,28 dla interakcji i współczynnik ryzyka dla drugorzędowego punktu ko ńcowego, 1,06; 95% CI, 0,89 do 1,27 vs. współczynnik ryzyka dla wtórnego punktu końcowego, 1,01; 95% CI, 0,91 do 1,11; P = 0,63 dla interakcji) . Ponadto, chociaż bezwzględne ryzyko hospitalizacji z powodu niewydolności serca było najwyższe wśród pacjentów z niewydolnością serca w wywiadzie, względne ryzyko wśród pacjentów przypisanych do saksagliptyny było podobne bez względu na wyjściową historię niewydolności serca (współczynnik ryzyka, 1,21; 95% CI, 0,93 do 1,58 vs współczynnik ryzyka, 1,32; 95% CI, 1,04 do 1,65; P = 0,68 dla interakcji) .1 Standl odpowiednio zauważa, że peptydy natriuretyczne są substratami enzymu DPP-4, a zatem staranna selekcja odpowiedniego testu jest ważne rozważanie kliniczne i badawcze. Benjamin M. Scirica, MD, MPH Eugene Braunwald, MD Deepak L. Bhatt, MD, MPH Brigham and Women s Hospital, Boston, MA harvard.edu Od czasu publikacji artykułu autorzy nie zgłaszają żadnego potencjalnego konfliktu interesów. Odnie sienie1. Scirica BM, Raz I, Cavender MA, et al. Wyniki pacjentów z cukrzycą [podobne: stomatologia implanty, lekarz sportowy, Warszawa ginekolog ]

[patrz też: gruczolak ząbkowany, znamię dysplastyczne, przychodnia wojska polskiego kielce ]

0 odpowiedzi na „Saksagliptyna, alogliptyna i efekty sercowo-naczyniowe

1. Karolina pisze:

jagody goji są smaczne i to wystarczy

2. Konstanty pisze:

[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: badania psychotechniczne[…]

3. Stefan pisze:

Chcecie omega-3, to jest chia