Obliczone tomograficzne badanie zwykłego przeziębienia ad 5

Ostre, odwracalne zmiany obejmowały obrzęk małżowin u 7 osób (23 procent) i pogrubienie błony śluzowej ścian nosa w 13 (42 procent). Osiemnaście z 24 osób z zamknięciem workowatym sitowatym (75 procent) miało zmienność anatomiczną, podobnie jak 6 z 7 osób bez zamknięcia okluzyjnego (86 procent). Czternastu osób z niedrożnością (58 procent) i bez niej nie nabawiło małżowin lub ścianek nosowych (P = 0,03 dokładnym testem Fishera). Ponadto żaden z 4 pacjentów bez nieprawidłowości zatokowych nie nabawił się małżowin lub zgrubiałych ścian nosa, w porównaniu z 14 z 27 pacjentów z nieprawidłowościami zatokowymi (52 procent) (P = 0,2 według dokładnego testu Fishera). Dalsze oceny
Rycina 1. Rycina 1. Wstępne i kontrolne badania CT zatok nieleczonych dorosłych (podmiot 1) z przeziębieniem. Wstępne badanie, wykonane w 4 dniu choroby (panel A), pokazuje obustronne zamknięcie worka sitowego (strzałki), kanał odprowadzający zatokę szczękową; nieprawidłowości zatok sitowych (prawy, 4 mm; lewy, 4 mm) i zatoki szczękowe (prawy, 4 mm; lewy, 7 mm); i obustronna pneumatyzacja małżowiny środkowej (concha bullosa [gwiazdka]). Skan uzyskany w 13 dniu (panel B) wykazuje minimalne szczątkowe zamknięcie śródpęcherzykowe i resztkową nieprawidłowość prawej zatoki szczękowej (2 mm).
Rycina 2. Rycina 2. Wstępne i kontrolne badania CT zatokowe pokazane w porządku malejącym według stopnia ciężkości choroby, według całkowitego odsetka objawów, u pięciu nieleczonych pacjentów. W Badaniu 3 wstępne badanie, wykonane w piątym dniu choroby (Panel A), pokazuje zagęszczone ściany nosowe (strzałki), obustronne zamknięcie workowo-powięziowe i nieprawidłowości zatok sitowych (prawy, 3 mm, lewy, 3 mm) i szczęki zatoki (w prawo, 3 mm, w lewo, poziom płynu w powietrzu). W skanie uzyskanym w 18 dniu choroby (panel B) przedstawiono infundibule patentowe i resztkowe nieprawidłowości zatok szczękowych (prawy, 4 mm, lewy, 11 mm). W Badaniu 5 początkowy skan, uzyskany w piątym dniu choroby (panel A), pokazuje obustronne zamknięcie workowo-śródmózgowe i nieprawidłowości zatok sitowych (lewy, 5 mm [gwiazdka]) i zatoki szczękowe (prawe, 10 mm; lewe, 15 mm [strzałki]). W 15 dniu choroby (panel B), badanie pokazuje częściową rozdzielczość okluzji w worku i wyraźne usunięcie nieprawidłowości zatok, z resztkową nieprawidłowością lewej zatoki szczękowej (3 mm [strzałki]). W Badaniu 16 wstępne badanie, wykonane w 6 dniu choroby (Panel A), pokazuje obustronne zamknięcie workowate w osi odbytnicy (strzałki) i nieprawidłowości lewego sitowatego (2 mm) i prawego zatok szczęki (2 mm). W 14 dniu choroby (panel B) na skanie widoczne są infekcje zastawkowe (strzałki) i rozdzielczość nieprawidłowości zatok. W Badaniu 24 skan uzyskany w 4 dniu choroby (Panel A) pokazuje obustronne komórki podoczodołowe (strzałka) i zagęszczone ściany nosa (groty strzałek), zamknięcie prawego worka sitowego i zaburzenia sitowatości (prawy, 3 mm) i górny (prawy, 3 mm, lewy, mm) zatoki. W 19 dniu choroby (panel B), pewne zagęszczenie ściany nosowej utrzymywało się, a prawy wąż był opatentowany (strzałka). Wystąpiła minimalna nieprawidłowość resztkowa lewej zatoki szczękowej (nie pokazana)
[więcej w: lek do inhalacji bez recepty, dehydrogenaza glukozo 6 fosforanowa, zwężenie szpary stawowej ]

0 odpowiedzi na „Obliczone tomograficzne badanie zwykłego przeziębienia ad 5

1. Maciej pisze:

Polecono mi fototerapię

2. Igor pisze:

[..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu okulistyka[…]

3. Jakub pisze:

nadciśnienie i cholestrol mozna opanować za pomocą taxivitalu