Izolowane nadciśnienie skurczowe u osób w podeszłym wieku

Domowy pomiar ciśnienia krwi przy użyciu automatycznego, przenośnego urządzenia zasilanego z baterii jest łatwy do opanowania przez pacjentów i jest niedrogim sposobem potwierdzenia (lub rzucenia w wątpliwość) nadciśnienia wykrytego w otoczeniu gabinetu. Starszy mężczyzna opisany przez Chobanian (wydanie 23 sierpnia) w swoim artykule o praktyce klinicznej może okazać się normotensyjny z domowym pomiarem ciśnienia krwi, w którym to przypadku nie potrzebowałby leków. Jeśli nadciśnienie zostanie potwierdzone przez domowy pomiar ciśnienia krwi, niższe pomiary odnotowane w jego dzienniku ciśnienia krwi po wprowadzeniu terapii zapewnią doskonałe potwierdzenie korzystnego działania leku. Zarówno amerykańskie, jak i europejskie towarzystwa nadciśnienia potwierdziły domowy pomiar ciśnienia krwi jako dodatek do konwencjonalnego pomiaru ciśnienia krwi w gabinecie, 2,3, szczególnie w identyfikacji białego fartucha i zamaskowanego nadciśnienia. Ta prosta i niedroga technika powinna być brana pod uwagę przy wstępnej ocenie i długoterminowej opiece nad większością pacjentów z nadciśnieniem.
Irwin Hoffman, MD
Centrum Medyczne Lovelace, Albuquerque, NM 87107
irw. org
3 Referencje1. Chobanian AV. Izolowane nadciśnienie skurczowe u osób w podeszłym wieku. N Engl J Med 2007; 357: 789-796
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Chobanian AV, Bakris GL, Black HR, i in. Siódme sprawozdanie Wspólnego Komitetu Krajowego ds. Zapobiegania, Wykrywania, Oceny i Leczenia Wysokiego Ciśnienia Krwi. Hypertension 2003; 42: 1206-1252
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. O Brien E, Asmar R, Beilin L i in. Zalecenia Europejskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego dotyczące konwencjonalnego, ambulatoryjnego i domowego pomiaru ciśnienia krwi. J Hypertens 2003; 21: 821-848
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Chociaż leczenie nadciśnienia tętniczego koncentruje się obecnie na bezwzględnym ciśnieniu krwi, warto omówić stosunkowo nową definicję nadciśnienia tętniczego1. Wykorzystuje on przyczyny nadciśnienia w celu stratyfikacji zakresu nadciśnienia tętniczego. Zgodnie z tą definicją normalne ciśnienie krwi to ciśnienie około 115/75 mm Hg, bez choroby sercowo-naczyniowej, kilka czynników ryzyka sercowo-naczyniowego, brak wczesnych markerów choroby i brak uszkodzeń narządu końcowego. Nadciśnienie stopnia 1 obejmuje przerywane podwyższone ciśnienie krwi lub wczesną chorobę sercowo-naczyniową, kilka czynników ryzyka sercowo-naczyniowego i obecność wczesnych markerów choroby, ale nie występuje choroba narządu końcowego. Etap 2 obejmuje utrzymujące się podwyższone ciśnienie krwi lub progresywną chorobę sercowo-naczyniową, wiele czynników ryzyka, obecność wczesnych markerów choroby i wczesne objawy choroby narządu rodnego. Pacjenci z wyraźnym i utrzymującym się wzrostem ciśnienia krwi lub zaawansowaną chorobą sercowo-naczyniową, wieloma czynnikami ryzyka i wczesnymi markerami choroby oraz jawną chorobą narządową mają nadciśnienie w stadium 3 . Ta definicja stanowi wyzwanie dla lekarzy w leczeniu wszystkich aspektów nadciśnienia, nie tylko wartości ciśnienia krwi, i powinna być brana pod uwagę w leczeniu nadciśnienia tętniczego we wszystkich grupach wiekowych, w tym osób starszych.
John R. Kapoor, MD, Ph.D.
Stanford University, Stanford, CA 94305
Odniesienie1. Giles TD, Berk BC, Black HR i in Rozszerzenie definicji i klasyfikacji nadciśnienia tętniczego. J Clin Hypertens (Greenwich) 2005; 7: 505-512
Crossref MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autor odpowiada: Zgadzam się z oświadczeniem Hoffmana, że monitorowanie ciśnienia krwi w domu ma wartość dla wszystkich osób o podwyższonym ciśnieniu biurowym w celu wykluczenia obecności tak zwanego nadciśnienia białego. Pomiary ciśnienia krwi w domu są również przydatne do oceny odpowiedzi na leczenie hipotensyjne i poprawienia przylegania do leków. Jednakże, ponieważ pacjent opisany w moim artykule o praktyce klinicznej miał nadciśnienie drugiego stopnia ze znacznym wzrostem skurczowego ciśnienia krwi, prawdopodobieństwo, że jego skurczowe poziomy przed leczeniem utrzymują się stale poniżej 140/90 mm Hg w domu byłoby bardzo niskie. W związku z tym wytyczne dotyczące leczenia zalecają szybkie rozpoczęcie leczenia, a niekiedy rozpoczęcie stosowania dwóch leków hipotensyjnych u większości osób z nadciśnieniem 2. stopnia.
Większość urządzeń do monitorowania ciśnienia krwi, w tym te, które są automatyczne i zasilane bateryjnie, jak wspomniał Hoffman, mogą być przydatne do pomiaru ciśnienia krwi w domu. Ważnym czynnikiem jest akceptowalność dla pacjenta, ale niezależnie od wybranego instrumentu, musi być okresowo sprawdzana pod kątem dokładności w warunkach klinicznych.
Definicja nadciśnienia tętniczego, do której odnosi się Kapoor, wykorzystuje nie tylko wartości ciśnienia krwi, ale także poziomy innych czynników ryzyka sercowo-naczyniowego oraz obecność lub brak uszkodzenia narządu docelowego w schemacie klasyfikacji. Chociaż takie podejście jest atrakcyjne pod względem koncepcyjnym, ponieważ uwzględnia ogólne ryzyko sercowo-naczyniowe, żadne dane z badań klinicznych nie są jeszcze dostępne, aby kierować klinicystą w sprawie strategii interwencyjnych, czy zastosowano taką klasyfikację. Wobec braku danych z badań klinicznych powinniśmy nadal stosować aktualną klasyfikację i zapewnić leczenie mające na celu obniżenie ciśnienia krwi do wartości poniżej 140/90 mm Hg u większości pacjentów z nadciśnieniem i poniżej 130/80 mm Hg u pacjentów z cukrzycą, przewlekłą chorobą nerek, chorobą niedokrwienną serca i zastoinową niewydolnością serca.1-3 Ponadto inne agresywne czynniki ryzyka powinny być leczone w sposób agresywny.
Aram V. Chobanian, MD
Boston University Medical Center, Boston, MA 02118
edu
3 Referencje1. Chobanian AV, Bakris GL, Black HR, i in. Siódme sprawozdanie Wspólnego Komitetu Krajowego ds. Zapobiegania, Wykrywania, Oceny i Leczenia Wysokiego Ciśnienia Krwi: sprawozdanie JNC 7. JAMA 2003; 289: 2560-2572 [Erratum, JAMA 2003; 290: 197.]
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Mancia G, De Backer G, Dominiczak A, i in. 2007 Wytyczne w zakresie leczenia nadciśnienia tętniczego: Grupa zadaniowa ds. Zarządzania nadciśnieniem tętniczym Europejskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego (ESH) i Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego (ESC). J Hypertens 2007; 25: 1105-1187 [Erratum, J Hypertens 2007; 25: 1749].
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Rosendorff C, Black HR, Cannon CP i in. Leczenie nadciśnienia tętniczego w zapobieganiu i leczeniu choroby niedokrwiennej serca: naukowe oświadczenie Rady Badań nad Wysokimi Ciśnieniami Amerykańskiego Stowarzyszenia Kardiologicznego oraz Rady ds. Klinicznej Kardiologii i Epidemiologii i Prewencji Circulation 2007; 115: 2761-2
[podobne: nfz kielce przeglądarka skierowań, przeglądarka skierowań do sanatorium kielce, laryngolog w dublinie ]

0 odpowiedzi na „Izolowane nadciśnienie skurczowe u osób w podeszłym wieku